Door Erre
Hallo allemaal, na mij eerder voorgesteld te hebben (zie topic even voorstellen nieuw lid ) en de situatie in mijn huis uitgelegd te hebben ben ik begonnen met mijn Fibaro HC2. (na mij eerst helemaal suf gelezen te hebben) .
Nu loop ik tegen de volgende problemen aan.

1. Kan ik als gebruiker het beste in het incognito venster inloggen of niet ? (zie hierover verschillende meningen)

2. De LAN instellingen op DHCP zetten of op statisch IP ? (meningen zijn ook verschillend)

3. Bij het eerst excluden van diverse devices geeft systeem aan Apparaat verwijderen voltooid, ga dan includen (zie dan niets gebeuren maar krijg wel de mededeling apparaat toevoegen voltooid is, ga dan naar "jouw Huis" maar ik zie daar geen enkele device. Wat doe ik fout of welke instellingen staan er misschien niet goed.

4. Wat moet ik aanvinken bij includen bij respectievelijk:
a.appraat ver weg bij HC
b. NWI
c. add in security mode.

5. Bij de fibaro ID krijg ik mijn HC2 niet aangemeld, na het invullen van de gegevens krijg ik de mededeling "HC already added by other user"please contact tech support. Deze heb ik 5 dagen geleden een melding gedaan, bevestiging gehad v.d. melding maar tot op heden geen reactie ontvangen. Vraag is hebben jullie hier ervaring mee, duurt dit altijd zo lang of kan ik dit ook anders oplossen ?

Graag een reactie op dit topic.
alvast bedankt.
Adriaan
Door Erre
Even een upje

heb gisteren de draad weer eens opgepakt maar ik kom er nog steeds niet uit, probleem punt 5 is intussen wel opgelost.
Wie kan mij helpen topic is 104x bekeken maar tot nog toe geen enkele reactie ontvangen.

graag een reactie

Adriaan
Door QPatrick
Beste Adriaan,

Vervelend dat je nog geen reactie van iemand hebt ontvangen, maar door al die reclame ellende wordt het forum er niet beter op.

M.b.t. je punten
1) Maakt niet uit. Mijn ervaring is dat Chrome beter werkt als Firefox. Het Incognito venster heb je alleen nodig bij eerste installatie, updates en/of als het lijkt of je HC2 hangt. Dan openen in een incognito of privé venster.

2) Zet nooit je HC2 vanuit de HC2 op statisch IP-adres, maar laat je router het regelen. Ofwel, geef via je router bij DHCP instellingen je HC2 a.h.v. het MAC-adres een vast IP-adres. Dan heb je nooit IP conflicten en is handig bij inloggen (altijd zelfde IP-adres) en bijv. met koppelingen naar andere apparaten zoals Philips Hue, DoorBird intercom, Nuki Smart Lock, etc.. Ook deze apparaten een vast IP-adres geven in je Router. Zo raken ze elkaar nooit "kwijt"

3) Includen van apparaten is inderdaad verstandig eerst te excluden. Doe dit altijd in de buurt van je HC2, zodat het apparaat een direct verbinding heeft met je HC2. Daarna kun je het apparaat verder weg plaatsen. Waarom het includen niet lukt is me onduidelijk. Mogelijk te ver weg, of niet de juiste instellingen m.b.t. punt 4. Of geef aan welk merk en type apparaat niet wil includen.

4) NWI vink ik nooit aan, en secure zolang het apparaat dit ondersteund met HC2, dan is de verbinding encrypted en dus veiliger. En de eerste staat standaard altijd aangevinkt en laat ik zo. Dit werkt voor mij goed.

Hoop dat dit helpt of lees de Nederlandse handleiding die je hier kunt downloaden; https://www.home2link.nl/fibaro-home-center-2.html

Suc6,
Qpat
Everspring tussenstekker dimbaar

Hallo Marian, Heb je de reset correct uitgevoerd,[…]

Locatie gaat niet goed

Locatie instellen gaat inderdaad niet zoals je zou[…]

Hallo Richi, Dit werkt helaas niet, ook nog niet […]

Problemen als beginner met HC2

Beste Adriaan, Vervelend dat je nog geen reactie […]

Op zoek naar een Fibaro Shop?