Tutorials over Visrtual Devices.
Door Ravaoo
In de zoektocht om mijn Sonos meer te gebruiken in combinatie miet mijn HC2 domotica ben ik verschillende oplossingen tegen gekomen. Echter kan ik nog niet wat ik er mee wil.

Doel:
Sonos spreekt via speakers.
Voorbeeld: "Het allarm is ingeschakkeld"
of "Er is iemand bij de achterdeur"

Text to speach (TTS) zou leuk zijn. Ik merk dat de diensten die dat leveren niet zo stabiel zijn.

Oplossing:
Ik zet wat mp3's op mijn NAS en die speel ik af via de Sonos speakers.

De Sonos plugin voor HC2 is leuk maar daar kan je weinig meer mee dan wat volume en stop/start.

Ik heb verschillende Virtueel Devices (VD) gevonden. Daar kan je veel meer mee. Ik heb gemerkt dat na updates van HC2 de VD niet meer werkte.

Ik heb even geprobeerd om de API van Sonos te begrijpen en hoe ik dat moet aanroepen in een zelf gemaakt VD. Dat is (nog) te hoog gegrepen voor nu.

Dus ben ik op zoek naar een oplossing om in HC2 een Sonos speaker aan te sturen.
De aansturing is dan.
Zetten van het eerst volgende nummer dat ik wil afspelen en dat nummer staat op een NAS.
Starten van het ingestelde nummer
Stoppen als het nummer gespeeld is of de HC2 dat aangeeft. (geen auto play volgende nummer)

Wie weet een oplossing.
Door QPatrick
Hi,

Heb je voor TTS deze al eens geprobeerd?
http://www.voicerss.org/
Hebben ook NL

Anders via de VD van Kirkroff;
https://www.domotique-fibaro.fr/topic/616-fibaro-hc2-vd-sonos-remote-t%C3%A3%C2%A9l%C3%A3%C2%A9commande-pour-diffuseur-sonos/?tab=comments#comment-6487
Weet niet of ie nog werkt. En beschrijving is in 't Frans.
Door Ravaoo
QPatrick schreef:Heb je voor TTS deze al eens geprobeerd?
http://www.voicerss.org/
Hebben ook NL

Nee nog niet. Ik wil eerst proberen een mp3 vanaf mijn NAS af te laten spelen.

QPatrick schreef:Anders via de VD van Kirkroff;

Die werkt half wel half niet. En ik weet niet goed hoe ik deze kan ombouwen om vanaf mijn NAS een mp3 kan laten afspelen in Sonos.
Door Ravaoo
Ik heb het voor elkaar om via ITTT (If This Then That) om het af te spelen. Ik stuur een e-mail vanaf mijn fibaro scene met een specifieke tekst daar in (ik heb er een vreemde code van gemaakt) naar mijn G-Mail account. in ITTT lees ik mijn g-mail en check op de tekst (de code). Als dat voor komt dan speel ik een gekozen nummer die ik in mijn faforieten van sonsos heb staan.

Dit werkt. Is wel met vertraging. Voor mijn allarm is het niet zo handig die vertraging. Ik weet niet hoe lang dit max duurt. Wel leuk om als je thuis komt een boodschap te krijgen.

Er zijn overigens veel mogelijkheden met ITTT en al je domotica. Of het allemaal veilig is? Wel leuk.
Everspring tussenstekker dimbaar

Hallo Marian, Heb je de reset correct uitgevoerd,[…]

Locatie gaat niet goed

Locatie instellen gaat inderdaad niet zoals je zou[…]

Hallo Richi, Dit werkt helaas niet, ook nog niet […]

Problemen als beginner met HC2

Beste Adriaan, Vervelend dat je nog geen reactie […]

Op zoek naar een Fibaro Shop?