Hardware projecten voor het Fibaro systeem.
Door Ravaoo
Al een paar jaar ben ik met Fibaro HC2 mijn huis aan het automatiseren. Het lukt me aardig.
Nu wil ik fibaro ook gaan gebruiken als alarm systeem.

De meeste kamers hebben al een motion sensor, inclusief bij de deuren. Die wil ik gebruiken voor het detecteren van indringers.
Bij de deuren en op de bovenverdieping wil ik het alarm aan en uit kunnen zetten. Bij de deuren denk ik aan RFID/keyboard waar je met druppels of code het alarm kan uitzetten en aanzetten. Wie heeft ervaring met deze dingen? Waar moet ik op letten?

Ik wil buiten ene sirene met flitslamp plaatsen. Wie weet een goede oplossing? Waar moet ik op letten?

Waar ik ook nog naar zoek is een oplossing voor stroomuitval (expres of niet). Mijn sensoren blijven netjes in de lucht want die gaan op batterij. Weet iemand een goede ups oplossing voor de hc2? Zijn er slimme ups-en waar de hc2 mee samen werkt? Waar moet ik op letten?

Met twee pan camera's kan ik rondom mijn huis alles zien. Ik zag dat de foscam (Foscam FI9928P 4x zoom - PTZ - HDcamera - 60m nightview - Plug & Play) zou moeten kunnen wat ik wil . Iemand ervaring met deze camera? Liefst in combinatie met HC2.

Veel vragen. Ik zal onder dit onderwerp mijn vorderingen vermelden.
Door Ravaoo
Tip

Ik lees net dat je moet controleren bij een UPS oplossing of je mesh netwerk voldoende is om de nodige sensoren te bereiken wanneer de stroom uit valt. Het kan zijn dat er schakelmodules, dimmers, wallplug's of andere onPower modules weg vallen bij een stroom storing. Dan kan het zijn dat er modules niet meer te bereiken zijn.

Even testen dus.
Door Ravaoo
Inmiddels wat verder:
Sirene geplaatst en werkend gekregen.

RDIF geplaatst en werkend gekregen.
Ik gebruik niet de fibaro alarm status. Dat haakt en oogt mij nog te veel bij alle modules. Ik maak gebruik van een global die aangeeft voor aan of uit staan van het alarm. Die zet ik via de rdif.
De sensoren die alarm mogen melden stuur ik naar een "is er alarm" scene. Deze kijkt of het alarm aan staat, wacht een minuut, en ga dan in alarm. De alarm uit killed deze scene en gaat er geen alarm af. Bij binnenkomst heb je dus een minuut om het alarm uit te schakelen voor de sirene gaat.

Wat ik nog wil is dat er een biepje of zo iets gaat als de minuut wachttijd loopt. Een zwave bieper heb ik nog niet gevonden. Andere gedachte is om mijn sonos iets te laten afspelen. Ik heb ooit een blaffende hond aan de praat gekregen maar dat werkt niet meer. Iemand een idee?
De sonos plugin werkt nog wel maar daar kan ik niets in aansturen.
De sonos virtueel device werkt niet meer en die had ik net nodig.
Door Ravaoo
Hier de scripts die ik gebruik voor het alarm systeem.

maak een globale variabelen aan : alarm_status

Scene voor rdif Sluiten: ALARM AAN
-- tijd om naar buiten te gaan
if (fibaro:countScenes(xxx)> 0) -- xxx is id van deze scene!
then
wachttijd=60*1000; -- 60 seconden om naar buiten te lopen zonder dat alarm af gaat
fibaro:sleep(wachttijd);
-- het alarm aanzetten
fibaro:setGlobal("alarm_status", "ingeschakeld")
--alle lichten en geluid (sonos) uit
fibaro:startScene(yyy); yyy is id van de scene waar ik alle lichten en sonos-en uit zet.
end

Scene voor rdif Openen: ALARM UIT
--alarm gevonden stoppen
fibaro:killScenes(qqq); --qqq is id van de scene van "IS ER ALARM"
-- alarm uit zetten
fibaro:setGlobal("alarm_status", "uitgeschakeld");
--alarm bel en licht uit. Als die al uit was gebeurt er niets.
fibaro:call(ppp, "turnOff"); --ppp is id van device Sirene

Scene IS ER ALARM
--als er al een alarm scene loopt dan niet nogmaals starten
if (fibaro:countScenes(aaa) == 1) -aaa is id deze scene
then
Wachttijd=60*1000; wacht 60 seconden voor sirene aan gaat
-- contoleer of alarm aan is
if (fibaro:getGlobalValue("alarm_status")=="ingeschakeld")
then
--wacht 60 seconden om alarm te kunnen deactiveren
fibaro:sleep(Wachttijd);
--zet alarm aan
fibaro:call(bbb, "turnOn"); -- bbb is id device Sirene
end
end
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Op zoek naar een Fibaro Shop?