Door Ravaoo
Ik wil mijn HC2 inrichten als alarm systeem.
Ben een heel eind.
Sensoren
Sirene
RFID (druppel) reader om aan en uit schakelen van het alarm te regelen.
Nu zoek ik nog een zwave pieper.
Een niet te hard piep dingentje dat piept als er beweging is en het alarm aan staat. Het piepje duurt dan b.v. één minuut of tot het alarm is uit geschakeld. Niet uit geschakeld, dan sirene aan.
Ook bij het naar buiten gaan met alarm inschakelen wil ik het piepje laten horen zodat je weet dat je snel naar buiten moet.
Mijn RFID reader mist dit. Ik had verwacht dat het er in zou zitten.
Wie kent of weet een z-wave device hier voor?
Door Devian
Lastig, dus met een Z-Wave sirene kan je dit niet oplossen?
Door Devian
Wat ook kan, ipv een zachte piep een RGB ledstrip of lampje te gebruiken die aan de hand van de kleur de status kan aangeven van jouw alarm.
Door AvdL
Ik wil ook gebruik gaan maken van een RGB led strip die de status aangeeft van verschillende zaken.
Die wil ik dan inbouwen in een behuizing waarin ik ook een tablet wil inbouwen als bediening.
Ik wil dan een RGBW programma aanmaken waardoor ik bijvoorbeeld de led strip rood laat knipperen bij alarm, en na het uitschakelen van het alarm de ledstrip kort groen laat schijnen.
Dus dat is ook een manier om de status aan te geven ja, maar ervaring met sirenes en piepjes heb ik niet helaas.
Door Devian
Ik ben benieuwd hoe Ravaoo het heeft opgelost...
Door Ravaoo
Devian schreef:Ik ben benieuwd hoe Ravaoo het heeft opgelost...

Voorlopig laat ik de hoofdverlichting langzaam knipperen. (seconde aan, seconde uit) Snel gaat niet omdat de modules niet snel genoeg reageren.
Is niet wat ik wil maar tot een andere oplossing komt werkt het wel.
hulp nodig bij update HC2

Hoi, Gebruik de webbrowser eens in prive/incognit[…]

Uiteindelijk een Fibaro bewegingsmelder geprobeerd[…]

Homecenter system service reboot.

Ik zou eens proberen te achterhalen waarom de HC2 […]

Hallo Chundo, Ik neem aan dat je de bridge en lam[…]

Op zoek naar een Fibaro Shop?